Koncept stvaranja dobrih navika već je svima poznat no, taj pristup ne rezultira uvijek očekivanim promjenama. Stvar je u tome što u hijerarhiji navika postoji veza od osnovnih navika prema najkompleksnijim navikama. Promjena jedne od osnovnih navika, a prije toga što je još važnije, osvješčivanje problema, može pokrenuti lančanu reakciju i utjecati na naizgled nepovezane radnje.

Jedna od tih ustaljenih navika je i prehrana. Ne razmišljamo previše o tome, zar ne? Ogladnimo -> tijelo pošalje signal –> mi reagiramo unosom hrane. No tu postoji opasnost koje mnogi od nas nisu ni svjesni. Više je okidača koji šalju taj signal, a glad nije jedini. Stres, bilo na poslu, bilo u privatnom životu, dakle emotivno stanje šalje signal koji ne možemo razlučiti i onda često posežemo za hranom, najčešće lošom i u većim količinama. I nerijetko toga nismo ni svjesni jer to je već postala automatizirana navika.

Da se vratimo korak unatrag, točnije na osvješčivanje problema. Počnite zapisivati vaše dnevne rutine vezane uz vrijeme ustajanja i odlaska na spavanja, vrijeme unosa hrane i pića, vrstu unosa hrane i pića te količinu unosa hrane i pića. A uz to, ništa manje važno, zabilješke o emocionalnom stanju prije posezanja za obrokom. Neću Vam govoriti što ćete otkriti iz ove metode jer svatko ima drugačiji životni put i navike, ali ono što ću Vam reći jest da će vam se promjeniti percepcija prehrambenih navika i ukoliko ćete biti dosljedni, sami ćete identificirati mjesta u kojima leži problem.

U nastavku ćemo Vam navesti 5 razloga koji će Vas potaknuti na vođenje dnevnika prehrane jer dnevnik:

1. govori da ste ozbiljni u donošenju odluke o promjeni navika
2. identificira vaše navike o kojima vjerojatno niste svjesni
3. pokazuje Vam što funkcionira
4. pokazuje Vam što ne funkcionira
5. čini vaše planiranje obroka i postizanje ciljeva stvarnim

Sretno! 🙂

Za sva pitanja o treninzima, izradi plana i programa vježbanja i prehrane, obratite se našem osobnom treneru!

Izbornik