Sigurno ste do sad mnogo puta odlučili skinuti višak masnoga tkiva, međutim uvijek je nešto krenulo kako niste planirali ili bi iz nekoga razloga prestali gubiti masno tkivo, a da ste se pritom pridržavali svega potrebnog. Predstavljamo 8 savjeta koji će vam pomoći da uspješno privedete svoju definiciju kraju i budete zadovoljni postignutim!

1. Postepeno smanjujte količinu energije (kalorija) koje unosite tokom dana. Krenite sa redukcijom od 15 % te, kada gubitak stane, smanjite za dodatnih 5-10 %.

2. Osim ako nije prijeko potrebno, limitirajte svoj deficit na -40 % od dnevnoga unosa. Ako dosegnete plato, uzmite dva tjedna “odmora” od dijete i počnite s deficitom opet umjesto da se “zakopavate u zemlju”.

3. Nastavite trenirati maksimalno intezivno za vrijeme vaše dijete. Potrebno je davati tijelu stimulans da zadrži teško stečene mišiće jer ih se tijelo želi riješiti iz razloga što mišići troše najviše energije. Jedini način da spriječite katabolizam (propadanje mišićne mase) jest “natjerati” tijelo da zadrži mišiće jer će mu trebati za obavljanje rada (intezivan trening).

4. Koristite svoju prehranu kao glavni alat kako biste skinuli višak potkožnog masnog tkiva. U kombinaciji sa ciljanim programom vježbanja rezultati će biti još bolji. Odrađivanje prekomjernih sati na biciklu, traci ili nekoj drugoj cardio spravi ostavite za zadnju opciju.

5. Povećajte dnevni unos proteina. Osim što će pomoći pri prevenciji katabolizma, odnosno očuvanju mišićne mase, pomoći će vam da se duže vremena osjećate sitim što je jako bitno za vrijeme dijete kako biste bili motivirani da ju dovršite.

 

6. Implementirajte redovita “punjenja”. Punjenje bi značilo da jedan dan jedete 10-15 % iznad vaših potreba za održavanjem kilaže. Fokus kod punjenja treba usmjeriti na ugljikohidrate. Ovisno o fazi definicije i samom pojedincu, trebalo bi se implementirati 1-2 puta tjedno. Studije potvrđuju da punjenje privremeno povećava cirkulaciju leptina i stimulira metabolizam te ćemo na taj način odgoditi pojavu dosezanja platoa.

7. Jedite mnogo povrća! Osim nekoliko visoko kalorijskih, trebali bi unositi velike količine povrća. Benefiti su višestruki. Unošenjem velike količine povrća unijet ćete i velike količine mikronutrijenata te ćete, ono što je još bitnije, povećati volumen svog obroka koji će vas duže vremena držati sitim. Na taj način lakše ćete privesti svoju dijetu kraju.

8. Izbjegnite povratak masnoga tkiva nakon “gladovanja” postepenim podizanjem dnevnog unosa energije (kalorija) do vašeg uobičajenog unosa. Ovo je možda i najvažnija stvar koju ljudi često zanemaruju te se, nakon što uspiju završiti dijetu, rapidno vraćaju starim navikama te sav trud pada u vodu. Nakon završene dijete, povećajte dnevni unos za do 5% svaka tri dana te pažljivo pratite vagu i ogledalo kako biste minimizirali dobitak masnog tkiva. Nemoguće je ne dobiti barem malo potkožnog masnog tkiva.

Za sva pitanja o treninzima, izradi plana i programa vježbanja i prehrane, obratite se našem osobnom treneru!

Izbornik