Potaknut čestim pitanjima o istezanju nakon buđenja, primjetio sam da mnogo ljudi ima pogrešno shvaćanje o tome. Kada govorimo o istezanju leđa, ako bih morao odgovoriti sa “da” ili “ne”, moj bi odgovor bio NE. Razlog tome jest što se tijekom noći (općenito nakon dužeg spavanja) intervertebralni diskovi napune vodom i zbog toga se poveća krutost i smanji fleksibilnost. Pretkloni u punom pokretu mogu uzrokovati ozbiljna oštećenja!

Diskovi tijekom dana izgube gotovo 90% tekućine, a većinu već nakon jednog do dva sata od ustajanja. Zato se preporučuje da se u tom periodu izbjegavaju pretkloni. Za osobe koje imaju problem u donjem dijelu leđa, bilo kakvo savijanje u kralježnici prema naprijed nije preporučljivo! Za osobe koje nemaju problem, ovakva navika će s vremenom, između ostalih okidača, vjerojatno pridonijeti stvaranju problema.

Umjesto istezanja, izvodite vježbe za razgibavanje poput “cat/camel”. U fazi dok izvijate kralježnicu, lagano udišite, a za vrijeme uvijanja izdišite. Sinkronizirajte faze vježbe sa disanjem. Za detaljne upute tu je naš osobni trener.

Važno je naglasiti da ovo nije vježba istezanja nego vježba pokreta, dakle nije bitno doći do kraja amplitude pokreta. Dovoljno je napraviti 8-10 ponavljanja da bi se smanjilo trenje unutar kralježnice.

Što se tiče istezanja ramena, prepona, kukova, tu slobodno istegnite ukočene mišiće, lagano istezanje i razgibavanje razbudit će vas bolje od bilo koje kave, a u kombinaciji sa njom… 🙂

Za sva pitanja o treninzima, izradi plana i programa vježbanja i prehrane, obratite nam se s povjerenjem!

Izbornik