Već je poznato da danas puno ljudi obavlja poslove koji se rade iz uredskog stolca, a nerijetko ostaju i duže od 8 sati. Uz to povećani stres i nepravilno sjedenje stvaraju velike sile na diskove i okolno tkivo što u konačnici rezultira bolovima. Predstavljamo par savjeta za one koji puno sjede!

Jedna vrlo jednostavna vježba može vam olakšati obavljanje svakodnevog posla. Dok izvodite ovo istezanje, pripazite da vam trbušni mišići budu kontrahirani kako bi spriječili pretjerano izvijanje lumbalnog dijela kralježnice.

Preporuka je svakih 30-45 minuta ustati i napraviti ovu vježbicu, treba vam svega 10ak sekundi za izvođenje. Većina sjedećih pozicija izgleda tako da su ramena nagnuta naprijed (najčešće zbog tipkanja na računalu ili pisanja), a u gornjem dijelu leđa stvara se kifotično držanje. Prije nego krenete u izvođenje, izravnajte leđa, nagnite se naprijed (iz kukova) i po mogućnosti sa rukama si pomozite da ustanete kako bi rasteretili leđa prilikom ustajanja. Nakon što spojite dlanove iznad glave, duboko udahnite i sa izdahom se ispružite najviše što možete. Zapamtite da u toj fazi trbuh mora biti čvrst da ne bi došlo do pretjeranog uvijanja u lumbalnom dijelu kralježnice!

Uz navedenu, postoje brojne vježbe za razgibavanje na poslu, a za više informacija obratite se osobnom treneru.

Kad već stojite, nađite par minuta za šetnju i razgibavanje. 🙂  Ako imate stepenice, prošećite po njima kat-dva, bolje ćete se osjećati!

Za one koji se udube u posao i zaborave na sve ostalo, preporučujem besplatne programe koji rade na principu pop-up podsjetnika. Tip: ukucajte „pop up reminder” u vašoj tražilici.

Ako vas zanima što o tome kaže Pravilnik o sigurnosti i zaštiti zdravlja pri radu s računalom, u nastavku slijedi citat iz članka 8., stavka I:

…Ukoliko ne postoji mogućnost promjene aktivnosti radnika, odnosno radnik nema spontanih prekida tijekom rada, poslodavac mu ovisno o težini radnih zadataka i posljedičnog vidnog i statodinamičnog napora tijekom svakog sata rada mora osigurati odmore u trajanju od najmanje 5 minuta i organizirati vježbe rasterećenja…

Nema opravdanja za nerad! 🙂

Za sva pitanja o treninzima, izradi plana i programa vježbanja i prehrane, obratite se našem osobnom treneru!

Izbornik